Principalele noutăţi cuprinse în Ordinul MAI nr. 123/5.08.2013
Cererea privind eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia se depune personal de către titular la oricare serviciu public comunitar din ţară (până în prezent cererea se depunea la serviciul public comunitar pe a cărei rază de competenţă solicitantul îşi avea domiciulul sau reşedinţa).
Pentru permisele de conducere emise după data de 1 ianuarie 2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat poate fi transmisă şi prin coresondenţă (scrisori sau e-mail pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior).
Prin corespondenţă pot fi transmise :
- cereri pentru eliberarea DUPLICATELOR (în cazul pierderii, furtului, deteriorării permisului de conducere sau a schimbării numelui titularului), nu sunt admise cereri pentru eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate
- permisele să fie emise după data de 01.01.2009
- cererile să fie adresate serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior
Documente necesare în acest caz: actul de identitate al titularului, dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului de conducere (chitanţă în valoare de 68 lei plătită la CEC), permisul de conducere. În cazul în care corespondenţa se transmite prin poşta electronică (e-mail) documentele menţionate mai sus se trimit scanate, în format electronic.
Permisul de conducere se livrează la adresa din România indicată de titular sau se ridică de către acesta de la serviciul public comunitar indicat în cerere
În cazul în care cererea a fost transmisă prin poşta electronică, pentru ridicarea permisulu de conducere titularul permisului depune la serviciul public comunitar indicat în cerere, în original, documentele ale căror copii au fost transmise pr