Compania sud-coreeană Asiana Airlines a anunţat că intenţionează să ofere o compensaţie iniţială în valoare de câte 10.000 de dolari tuturor pasagerilor care au supravieţuit accidentului de la San Francisco, pe 6 iulie, soldat cu trei morţi, relatează AFP.
Compania a început să ofere sume de bani ca ajutor celor 288 de pasageri care au supravieţuit accidentului, pentru a acoperi cheltuieli medicale sau nevoi personale, suma finală a compensaţiei urmând să fie stabilită ulterior, a declarat duminică o purtătoare de cuvânt a companiei pentru AFP.
"Aceasta este suma oferită tuturor pasagerilor, indiferent dacă au fost răniţi sau nu", a spus ea, adăugând că această sumă va fi scăzută din totalul compensaţiei, după stabilirea acesteia. Persoanele care nu au fost rănite şi ale căror compensaţii ar putea fi mai mici de 10.000 de dolari vor putea păstra diferenţa, a mai precizat ea.
Această ofertă nu reprezintă o înţelegere şi nu va afecta viitoare eventuale procese din partea pasagerilor, a subliniat purtătoarea de cuvânt.
Compania Asiana Airlines, a doua cea mai importantă în Coreea de Sud, se confruntă cu o serie de procese, în urma accidentului de la 6 iulie, soldat cu trei morţi şi aproximativ 180 de răniţi.
Coada avionului Boeing 777 care asigura o cursă de la Shanghai, via Seul, s-a desprins după ce s-a izbit de un dig aflat în apropierea pistei, iar avionul a luat foc.
La bordul avionului se aflau 16 membri ai echipajului şi 291 de pasageri, majoritatea chinezi, iar peste 120 dintre ei nu au fost răniţi. Cauza accidentului este investigată, în prezent, de autorităţile aeriene americane.
Un grup de 83 de pasageri au iniţiat un proces în iulie, cerând despăgubiri în valoare de milioane de dolari producătorului avionului, compania Boeing, şi au anunţat că procesul ar putea fi extins, ulterior, împotriva Ariana Airlines. De aseme