Licitaţia pentru achiziţionarea a şase tramvaie noi organizată de Primăria Arad intră în linie dreaptă, în această săptămână, când cele două contracandidate, Astra Călători Arad şi Pesa Polonia se vor afla faţă în faţă cu comisia de evaluare, pentru clarificări legate de ofertele din prima etapă. Întâlnirea va fi organizată în 13 august, o zi cu ghinion, nu se ştie deocamdată dacă pentru preferatul lui Gheorghe Falcă, Valer Blidar, patronul celor de la Astra Vagoane, care e din ce în ce mai agitat, sau pentru cei de la Pesa Polonia, care vor afla începând de mâine cât de corect se desfăşoară licitaţiile la Arad.
Doi pentru 8,7 milioane de euro
În licitaţia organizată de Primăria Arad pentru cele şase tramvaie, ce urmează să fie achiziţionate în urma unui împrumut de 8,7 milioane de euro de la BERD, au mai rămas, cum am scris şi în numerele trecute, doar doi combatanţi: PESA Polonia şi Astra Călători, o dispută cunoscută deja în ultimii doi ani, când polonezii le-au administrat două bătăi răsunătoare arădenilor, la Cluj şi Sofia, în lupta pentru livrarea de tramvaie pentru cele două oraşe.
De fapt, e mult spus că în cursă au rămas cele două firme, fiindcă în realitate, cum am mai arătat deja, alte şapte firme nici măcar n-au depus oferte, un lucru destul de dubios având în vedere că avem de-a face cu firme serioase ca Siemens SRL, România, Skoda Transportation, Cehia, Bombardier Transportation, România, Newag Spolka, Polonia, Koncar Electric Vehicles Inc., Croaţia, CAF, Spania, şi Zhuzhou Electric Locomotive, China. Firme care au hotărât să se retragă, lăsând în cursă vechile rivale, Pesa Polonia şi preferatul lui Falcă, Tramvaiul Imperio al celor de la Astra Călători, despre care ne spune de doi ani că va circula în Arad, arătând astfel că această licitaţie este o comedie ieftină, aşa cum se vorbea de luni bune pe la colţuri.
Aşadar, ma