Scris de Cristina Ghilea - Ultimul lot de tramvaie cumpărate second-hand se descarcă-n curtea fostei regii de transport.
Personalul OTL SA lucrează, de luni, la descărcarea celor mai „noi” garnituri de tramvaie second-hand cumpărate de societatea orădeană de transport în comun de la cea din Berlin. Achiziţionarea lotului de 25 de vagoane a primit acordul consilierilor locali, iar expertizarea tehnică a acestora s-a făcut la faţa locului, în doua rânduri. „Negocierile s-au purtat aici, la Oradea. De la 600.000 de euro, suma de la începutul discuţiilor, s-a ajuns la 395.000 euro cu taxa de transport cu tot, cu tot ce însemnă livrarea în curtea fabricii”, a precizat viceprimarul Ovidiu Mureşan.Ultimul tren
Conducerea OTL SA insistă că era nevoie de acest lot de tramvaie modernizate pentru că acesta este ultimul an în care se mai pot cumpăra tramvaie second hand.
„Există mai multe moduri de abordare a problemei transportului. Pe termen lung, tramvaiele noi sunt mult mai eficiente. Dar trebui să vezi dacă ai bani să le cumperi. Această achiziţie de tramvaie second hand, în primul rând că e „ultimul tren”. 2013, în UE, este limita de achiziţie de tramvaie second hand. Din 2014 nu se va mai permite acest lucru. Trebuia să facem această mişcare pe termen scurt şi mediu pentru a asigura necesarul de piese de schimb. Este o reîmprospătare a parcului de tramvaie, neavând posibilitatea de a cumpăra tramvaie noi. Poate în următoarea perioadă de programare 2014-2020, Uniunea Europeană şi Guvernul va permite accesarea de fonduri pentru vehicule cu tracţiune electrică, şi s-ar putea ca Oradea să se îmbogăţească cu noi tramvaie. Dar acesta e un vis frumos, care nu ştim dacă se va împlini sau nu”, zice Csuzi Istvan, directorul OTL SA.Piese de schimb
Cu primirea noului lot, OTL a tras pe dreapta, în ultimele două săptămâni, 16 garnituri de tramvaie – deci opt cuplur