Cel mai recent film al lui Corneliu Porumboiu, "Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism", proiectat în competiţia Festivalului de la Locarno, reprezintă "cinema-ul românesc în cea mai pură formă", fiind însă "puţin probabil să fie lansat în cinematografe", scrie publicaţia Indiewire.
"Oricine a urmărit direcţiile din cinematografia mondială în ultima decadă a remarcat tendinţele stilistice apărute în Noul val românesc, care a câştigat capital de imagine în 2008, cu aclamatul «4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile», unul dintre numeroasele filme româneşti care arată o predilecţie pentru cadre lungi şi filmări în timp real. Însă, dacă regizorul «4,3,2», Cristian Mungiu, a avut mai multă expunere, el nu este atât de evident român precum Corneliu Porumboiu", scrie publicaţia Indiewire.
Vorbind despre primele două lungmetraje ale lui Porumboiu - "A fost sau n-a fost" şi "Poliţist, adjectiv" -, Indiewire scrie că regizorul a excelat în "prezentarea înclinaţiilor estetice ale Noului val românesc în cea mai distilată formă". Însă cel de-al treilea film, "Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism", face ca cele două pelicule anterioare să fie marcate, prin comparaţie, de un "escapism superficial".
Filmul - despre un regizor care are o aventură cu o actriţă ce joacă un rol secundar în filmul său şi decide să scrie în ultimul moment o scenă de nuditate pentru aceasta - este compus din aproximativ 17 cadre, multe dintre ele implicând discuţii despre tehnicile pe care însuşi Porumboiu le foloseşte în peliculele sale. De altfel, scrie Indiewire, în primul cadru lung, regizorul din film, Paul (Bogdan Dumitrache), vorbeşte despre "valoarea unui cadru lung".
Indiewire mai scrie că "Metabolism" conţine "numeroase momente care răsplătesc răbdarea" spectatorului, lăudând interpretarea actorilor. "Paul este o creaţie realizată splendid, tipul de viz