La doi ani după ce CNN a realizat clipurile de promovare internaţională a României, o altă companie americană prezintă străinilor frumuseţiile patriei într-o campanie pentru care s-au plătit de cinci ori mai puţini bani. Mesajul transmis este: veniţi să vedeţi peisaje şi tradiţii neatinse de vreme şi modernitate.
În anul 2011, campania de promovare a României ca destinaţie turistică sub sloganul „Explore the Carpathian Garden" conţinea trei clipuri. Difuzarea lor pe trei posturi de televiziune străine - Eurosport, Euronews şi CNN - a costat Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului aproximativ 4,9 milioane de euro. În această sumă au fost incluse şi conceperea şi producerea clipurilor de către CNN, una dintre cele mai importante televiziuni americane de ştiri. Clipurile aveau un caracter generalist, prezentând castele, case grădini, natura.
VEZI NOILE clipuri de PROMOVARE TURISTICĂ a ROMÂNIEI chiar AICI.
Pleacă americanii, vin americanii Autoritatea Naţională pentru Turism a comandat anul acesta unei alte reţele de televiziune, tot americane, realizarea unei strategii de promovare turistică a României. Este vorba de reţeaua Scripps Networks International Limited care pentru suma de 904.534 euro fără TVA, au conceput, filmat, realizat, montat o serie de clipuri publicitare despre România. Acestea vor fi difuzate timp de un an pe unul dintre posturile deţinute de această companie, anume Travel Channel. Faţă de campania realizată în 2011 de CNN, de data aceasta conceptul pare unul mai unitar şi se bazează pe ideea potrivit căreia România oferă peisaje, tradiţii neatinse de vreme, locuri şi animale sălbatice ferite de noile “câştiguri” ale modernităţii, o ţară unde te poţi simţi “ca odinoară”. De altfel, în acest moment, au fost finalizate de către compania americană şapte videoclipuri de promovare din cele “24 de filme scurte/vignet