Un startup din industria publicităţii a instalat în Londra coşuri de gunoi cu dispozitive care monitorizează telefoanele trecătorilor, scrie Quartz.
Firma londoneză Renew a montat cu ocazia Jocurilor Olimpice de anul trecut 100 de containere de reciclare pe străzile Londrei dotate cu ecrane şi conectate la Internet cu scopul de a vinde spaţiu publicitar. Primăria primeşte 5% din timpul afişărilor pentru informaţii de interes general. Recent, Renew a instalat pe o parte din containerele sale dispozitive care detectează smartphone-urile celor care trec prin zonă.
Coşurile de gunoi înregistrează adresele unice de identificare ale telefoanelor (adresele MAC - n.r) care au pornit modul Wi-Fi. Datele adunate de companie sunt folositoare celor care cumpără spaţiu publicitar pe ecranele containerelor, aceştia putând să transmită mesaje personalizate trecătorilor recunoscându-i după ruta lor zilnică sau ritmul de mers.
Retaileri precum Nordstrom au testat o tehnologie similară în magazinele proprii.
Oficialii companiei de publicitate sunt de părere că tehnologia din containerele de reciclare nu încalcă dreptul la intimitate al cumpărătorilor.
„Din punctul nostru de vedere, datele sunt publice, oricine le poate cumpăra. Londra este cel mai supravegheat oraş din lume. Atât timp cât nu ataşăm un nume şi o adresă datelor culese, este legal”, a spus Kaveh Memari, CEO Renew.
În Uniunea Europeană, site-urile sunt obligate să informeze utilizatorii dacă pe calculatoarele personale va fi instalat un cookie care culege date. Domeniul monitorizării smarphone-urilor şi a altor dispozitive Wi-Fi nu este reglementat din punct de vedere legal, tehnologia care face posibil acest lucru fiind nouă.
Renew va dota cu noua tehnologie de monitorizare toate containerele proprii din Londra, New York, Dubai şi Kuala Lumpur. În perioada de testare, Renew