Pentru cei care nu stiu asta deja, Tuzla este singurul aeroport din tara care nu a primit niciodata finantari nerambursabile sau ajutoare de stat si singurul care plateste impozit pe teren. Este cel mai dezavantajat aeroport din Romania. In ciuda acestui fapt, a fost premiat in anul 2009 de catre Airport Formum drept “cel mai dinamic aeroport din Romania” si ocupa locul 4 in ceea ce priveste numarul de miscari de aeronave si un loc fruntas in ceea ce priveste numarul de pasageri. Aeroportul Tuzla se numara printre putinele aeroportului care au obtinut certificarea calitatii prin standardele ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001[1] – inclusiv sub supravegherea externa a beneficiarilor – companii de importanta strategica pentru economia romaneasca.
Din punct de vedere al formei de proprietate, ca multe alte infrastructuri de transport (aeroporturi, gari, statii de autobuz, porturi, s.a.m.d.), se afla in administrare privata, ceea ce este absolut normal intr-o economie de piata.
Conform legislatiei, toate societatile – private sau de stat – trebuie sa aiba aceleasi drepturi si obligatii economice. Cu toate acestea, aeroportului Tuzla i s-au refuzat pana acum toate drepturile (de a accesa fonduri europene, de a avea orice facilitate), in schimb i-au fost suplimentate toate obligatiile (este singurul care plateste impozit pe teren, este santajat economic sa isi trimita avioanele pe alte aeroporturi pentru formalitati de vama, a fost obligat sa plateasca taxe pe care niciun alt aeroport nu le mai plateste si afost supus celor mai dure audituri: majoritatea controalelor reprezentantilor straini ajung la Tuzla, si nu la aeroporturile “de stat”, pentru care statul aloca milioane de euro in fiecare an).
Care sunt resorturile parteneriatului intre statul roman si aeroportul Tuzla:
Pentru ca deschiderea unui punct de vama si frontiera reprezinta o investiti