Dupa 18 ani de la intrarea pe piata din Romania, producatorul elvetian de salate Eisberg, principalul furnizor al McDonald’s, isi propune mentinerea aceluiasi ritm de crestere pe fondul dezvoltarii a doua categorii de consumatori: sportivii si gurmanzii.
Lucian Trofin a ajuns la Eisberg in anul 2004, dupa ce a incercat pe rand experienta antreprenoriatului (a infiintat alaturi de doi prieteni o scoala de schi care functioneaza si acum la Sinaia), dar si lucrul in cadrul unei firme straine de turism sau dezvoltarea unui centru comercial alaturi de alti doi fosti colegi de facultate.
In cei noua ani de cand conduce operatiunile elvetienilor pe piata romaneasca Trofin a reusit sa creasca afacerile de opt ori, pana la 3,5 mil. euro in 2011. Ritmul anual de crestere s-a mentinut in jurul a 15-20%.
“In 2002 compania a intrat pe profit in Romania si a ramas asa pana in 2011 cand am intrat pe minus din cauza investitiei in fabrica, facuta din surse proprii. Rata de amortizare este repartizata pe o perioada de peste 20 de ani. Fondurile proprii sunt in perioada de gratie pana la momentul la care piata locala va fi macar la nivelul Ungariei”, explica seful Eisberg Romania.
Compania detine o fabrica in Cernica, cu o capacitate de productie de 2.000-2.500 de tone. In unitatea de productie lucreaza 20 de angajati, producatorul avand in Romania o echipa formata din 40 de oameni.
Producatorul elvetian, prezent in Polonia, Italia si Ungaria, a investit in total pe piata locala 5 milioane de euro.
Lantul de restaurante american McDonald’s reprezinta in prezent 95% din vanzarile Eisberg, restul fiind impartit intre alte restaurant si lanturi de retail internationale, printre care Mega Image si Carrefour. Pentru cei doi retaileri cu care colaboreaza, compania Eisberg dezvolta si produse in exclusivitate. De exemplu, pentru Mega Image mixul Ama