Îngheţata este unul dintre cele mai căutate produse în acest sezon, iar piaţa de producere şi desfacere în Republica Moldova a acestui delicios desert este în permanentă dezvoltare şi creştere.
Pe lângă producătorii autohtoni, care încă domină piaţa, au apărut şi mărcile internaţionale de îngheţată, care, deşi au un preţ sensibil mai mare, pun la bătaie o calitate a produsului verificată deja pe pieţele de origine. Aceştia susţin că în Moldova cererea pentru îngheţata premium este în continuă creştere, segment pe care nu ascund intenţia de a-l cuceri în perioada imediat următoare.
Segmentul premium, în creştere
Liuba Stasiev, director adjunct ICS Betty Ice, care reprezintă la Chişinău cel mai mare producător de gelaterie din România care a intrat în Moldova de un an de zile, spune că piaţa de îngheţată locală are consumatori în continuă maturizare, ceea ce îi face să se îndrepte din ce în ce mai mult către produsele premium şi super- premium. "Totuşi, cu toate că produsele premium şi superpremium sunt extrem de apreciate, ponderea celor dispuşi să dea mai mulţi bani pe îngheţată este încă redusă". Explicaţia ar putea fi dată şi de atitudinea retailerilor care, în unele cazuri, se substituie consumatorului final şi decid că un produs premium nu ar avea căutare. O altă explicaţie la îndemână o reprezintă şi veniturile scăzute ale majorităţii populaţiei. Cu toate acestea, un lucru este evident, îngheţata premium şi super-premium este căutată, iar cererea este în continuă creştere. Liuba Stasiev, declară că perioada vânzărilor diferă în funcţie de anumite aspecte.
"Dacă în lunile aprilie-iunie preferinţele consumatorilor se îndreaptă către produsele care conţin fructe, în lunile iulie-septembrie sunt mai preferate produsele rafinate, cum sunt cele cu aromă de ciocolată belgiană, banană cu ciocolată, iaurt cu fructul pasiunii sau către cele răcoritoar