Când se lucrează la autostradă se ridică pământ, se sapă ori se modelează traseul în aşa fel încât să fie cum trebuie. Dar nu poţi să laşi totul aşa cum rămâne în urma şantierului, iar societăţile constructoare de autostrăzi fac un lucru pe care puţini îl ştiu – renaturează zonele unde au lucrat, iar finisajele le fac, dacă se poate, cu material din zona respectivă.
În zona Simeria, pe un tronson al Autostrăzii Vestului, materialul cu care au fost făcute finisajele e unul mai deosebit, considerat de lux – marmura – chiar dacă e vorba de resturi inutilizabile în alte părţi, scrie ziuadevest.ro.
La nici şase luni de la darea în circulaţie şi recepţia lotului Şoimuş-Simeria, constructorul Strabag a reuşit o renaturare integrală a zonelor adiacente autostrăzii, acest lcuru însemnând nivelarea tuturor zonelor de sub poduri şi înierbarea lor, montarea tuturor gardurilor de protecţie contra animalelor sălbatice, pozarea de strat vegetal şi înierbarea tuturor zonelor de carieră, piatră, argilă sau balast, care au fost folosite la construcţia autostrăzii.
Podul principal peste Mureş în zona Uroi a fost până acum şase luni un vast şantier, cu nenumărate utilaje, barăci, denivelări aferente execuţiei culeilor şi a pilelor duble. „În momentul de faţă, sferturile de con şi protecţia culeilor sunt fin realizate, transmiţând chiar un aer de lux la cheltuială zero, fiind folosite resturi de plăci de marmură din zonă. Sub pod există inclusiv un drum de exploatare din balast stabilizat, pe sub întreaga lungime a podului, care va permite executarea lucrărilor de verificare şi întreţinere la cel mai bun nivel”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. Întreaga zonă a fost nivelată şi însămânţată cu iarbă, având, în momentul de faţă, aspectul unui teren de fotbal. În ceea ce priveşte po