Producatorii de automobile realizeaza o parte substanțială a profitului incasat pe seama acordarii de credite pentru achizitia de masini, leasing sau din vanzarea de piese. Experții Center Automotive Research (CAR) din cadrul Universitatii din Duisburg-Essen, au calculat cât castiga constructorii auto direct din vânzarea unei masini, excluzand profitul realizat din alte operațiuni sau activitati.
Concluziile s-au dovedit a fi surpinzatoare. Cel mai profitabil automobil pare sa fie Porsche. In medie, fiecare masina vanduta aduce producatorului un profit de 16.000 de euro.
CAR a comparat cifrele publicate de producătorii de automobile înainte de impozitare si a impartit împărțit suma raportata la numarul de unități vandute.
In segmentul mass-market lider s-a dovedit a fi compania Toyota. Pentru fiecare masina vanduta japonezii incaseaza un profit de 1.801 de euro.
Locul al doilea în clasamentul celor mai profitabili producători de mașini pentru publicul larg este Hyundai-Kia. Deși prețul mediu al unei Hyundai în prima jumătate a anului s-a ridicat la 11.000 de euro, profitul companiei din fiecare mașină a fost de 1.027 de euro.
In schimb, situația celui mai mare producator auto european, Volkswagen, s-a deteriorat fata de acum un an. In 2012 grupul german obtinea 751 de euro profit/masina, anul acesta - doar 629 de euro.
Producatorii de masini de lux realizeaza cele mai frumoase profituri. Porsche obtine de pe fiecare masina vanduta 16.500 de euro.
Ferrari ocupa locul al doilea, cu un profit de 15.000 de euro. Urmeaza Audi, care castiga de pe fiecare masina vanduta 3.800 de euro, BMW - 3.500, iar Mercedes - ceva peste 2.000 de euro.