Cele mai mari 10 companii de branding si design de produs au avut anul trecut afaceri de aproape 3 milioane de euro si un profit net in jurul a 350.000 de euro, conform datelor Ministerului de Finante si centralizate de Wall-Street.ro.
Liderul pietei a ramas in continuare Brandient, compania condusa de Aneta Bogdan (foto) avand afaceri de circa 610.000 de euro anul trecut.
Printre proiectele de anul trecut ale companiei se numara repozitionarea SIVECO (dintr-o companie antreprenoriala, romaneasca intr-un jucator international in IT&C) si rebranduirea furnizorului de produse de birotica si papetarie RTC. De asemenea, 2012 a fost primul an complet in care agentia a fost prezenta si pe piata din Singapore, acolo unde conducerea Brandient a deschis un birou in urma cu doi ani.
Pe locul al doilea se afla Grapefruit, o companie care insa din 2010-2011 pune accentul pe zona de digital, o mare parte din veniturile companiei fiind in prezent generate de proiectele pentru online ori dispozitive mobile (tableta, smartphone). De exemplu, Ana Maria Bogdan, directorul general al companiei, afirma anul trecut ca in jur de 60-70% din veniturile agentiei sunt determinate de proiecte de digital. Citeste si:Special pentru gameri: noul mouse G300 are design ambidextruStickere pentru perete, noua tendinta in design interiorCeasuri cu design neobisnuit
Pentru ca restul actionarilor s-au orientat tot mai mult catre segmentul interactiv Stefan Liute, fost cofondator si directorul de strategie al Grapefruit, a decis sa plece anul trecut dupa 13 ani petrecuti in companie. Astfel, in iunie 2012 el cu sotia sa, Adriana Liute, agentia Storience, o companie care in 2012 a avut afaceri de 74.000 de euro. Pana in iunie anul acesta agentia a ajuns la afaceri de 150.000 de euro si a lucrat pentru clienti precum Policolor, Lafarge, Alevia, HoneyWood, Shakespeare School,