Dată în folosinţă de aproape doi ani, autostrada Timişoara - Arad a avut, în sfârşit, parte de ceremonia de recepţie a lucrărilor de execuţie. Aceasta vine după numeroase probleme apărute de când a fost dechisă traficului. În plus, şi acum, o serie de lucrări sunt încă în derulare.
În sfârşit, recepţia oficială
După ce stratul de asfalt a fost înlocuit nu o dată pe unele porţiuni şi după ameninţări cu rezilierea contractului venite dinspre C.N.A.D.N.R. spre constructor, autostrada Arad - Timişoara, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Arad, a fost inaugurată în 8 august, în 9 august având loc recepţia. La eveniment au participat Ioan Ambruş, directorul A.R.D.P. Timişoara, Emil Rusoiu, şef serviciu în cadrul C.N.A.D.N.R., Octavian Braşai, reprezentantul firmei de consultanţă Egis International, şi Laurenţiu Stavrat, şef de şantier din partea Astaldi.
Deşi se circulă de aproape doi ani pe autostradă, constructorul – consorţiul FCC Construccion, din Spania, şi Astaldi, din Italia – a predat lucrarea către C.N.A.D.N.R. abia acum. Totuşi, mai sunt lucrări nefinalizate şi anume cele auxiliare, care vizează podurile care trec peste autostradă, clădirile Centrului de Întreţinere şi Coordonare, în care şi Poliţia Autostrăzi Vest va avea sediu, şi unele linii electrice.„Nu este vorba despre o recepţie intermediară, ci vorbim de recepţia finală. Ea are două anexe în care se trec lucrările care nu sunt finalizate sau la care s-a constatat că nu sunt bine făcute. Urmează o perioadă de doi ani de garanţie, după care se va face ultima recepţie către beneficiar. În acest timp, dacă vor apărea lucrări care necesită reparaţii ele vor fi făcute de constructor”, spune Octavian Braşai, reprezentantul firmei de consultanţă Egis, firmă care a avut rol consultativ în realizarea studiului de fezabilitate.
Arad - Timişoara, „cel