Nu este o surpriză că propunerea României pentru Oscar este pelicula regizată de Călin Peter Netzer. Surpriza vine din faptul că succesul filmului, câştigător al Ursului de Aur, nu se reflectă şi în câştigurile actorilor care, potrivit contractelor încheiate, nu beneficiază de drepturi de autor.
Contactată de reporterul ziarului „ring” şi întrebată despre valoarea onorariilor încasate de actori la realizarea filmului „Poziţia copilului”, producătoarea Ada Solomon a avut o poziţie reticentă. „Astea nu sunt nişte informaţii publice şi ţin foarte mult de relaţia dintre regizor, producător şi actorii respectivi, de modul cum este construit filmul. Îmi pare rău, dar nu sunt lucruri publice. Onorariile sunt normale pentru lumea noastră, adică nu sunt nici fantastice, dar nici ridicole. Sunt nişte onorarii corecte pentru România”, a spus Ada Solomon.
„Poziţia copilului”, succes internaţional cu onorarii româneşti
Unul dintre protagoniştii filmului, actorul Florin Zamfirescu, ne-a povestit mecanismul prin intermediul căruia un artist este plătit pentru prestaţia sa. „La orice film se semnează un contract. Şi noi, toţi actorii, am semnat un contract cu care am fost de acord, că altfel nu-l semnam. Adică am luat nişte bani atunci. Din acel moment, indiferent de succesul filmului, nu am mai luat nici cinci bani. Problema este că de fiecare dată când noi, actorii, semnăm un contract, trebuie să mai semnăm şi un act adiţional că renunţăm la drepturile de autor pe o perioadă de 50 de ani. Toate contractele sunt aşa, inclusiv cel de la «Poziţia copilului»”, a declarat, pentru „ring”, Florin Zamfirescu.
„Mai avem încă bani de colectat”
În ceea ce priveşte încasările, pelicula stă destul de bine, deşi mai sunt încă bani care vor fi colectaţi de-a lungul timpului. „Pe hârtie sun