Şoferii care şi-au pierdut permisul ori cărora le-a fost furat sau deteriorat pot cere un duplicat prin e-mail.
Vizaţi de O.M.A.I. 123/5.08.2013 sunt şi doritorii permisului de categorie AM care au terminat cursul teoretic al unei şcoli de şoferi până la 19 ianuarie 2013.
Eliberare simplificată
Din 5 august, modalitatea de cerere şi de eliberare a permiselor auto expirate, furate, deteriorate, pierdute sau a căror adresă nu mai este valabilă s-a modificat.
Cererea pentru eliberarea permisului cu o nouă valabilitate se va depune personal de către titular la oricare Serviciu Public Comunitar din ţară. Până acum, ea trebuia depusă la Serviciul Public Comunitar unde solicitantul îşi avea domiciliul sau reşedinţa. Pentru permisele de conducere emise după data de 1 ianuarie 2009, cererea poate fi transmisă şi prin coresondenţă, scrisori sau e-mail, pe adresa Serviciului Public Comunitar care a emis permisul anterior. Însă trebuie ştiut că aceste cereri prin corespondenţă nu sunt admise pentru eliberarea unui nou permis de conducere dacă el a fost eliberat înainte de 1 ianuarie 2009.
Prin corespondenţă pot fi transmise şi cererile pentru eliberarea duplicatelor, în cazul pierderii, furtului, deteriorării sau al schimbării numelui titularului permisului.
Documente necesare pentru eliberarea duplicatelor sunt actul de identitate, dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului (chitanţă de 68 lei, plătită la C.E.C. Bank) şi permisul de conducere. Dacă documentele sunt trimise prin e-mail, ele trebuie scanate.
Permisul de conducere va fi livrat la adresa din ţară indicată de titular sau se ridică de către acesta de la Serviciul Public Comunitar precizat în cerere. În cazul în care cererea a fost transmisă prin e-mail, pentru a-şi putea ridica permisul, titularul trebuie să depună doc