Presa britanica a descoperit ca familia regala angajeaza personal temporar fara a specifica timpul de munca normat, pentru a reduce costurile cu mana de lucru.
Potrivit Daily Mail, contractele de munca ale circa 350 de persoane nu prevad un program de munca strict si nici plata pentru lucrul in weekend.
In felul acesta, familia regala nu asigura un venit garantat, iar personalul temporar nu se poate angaja nicaieri altundeva pentru a-si suplimenta castigurile.
Palatul Buckingham recurge la aceasta masura pentru a-si reduce cheltuielile in perioada de vara, cand are nevoie de angajati temporari pentru a acoperi afluxul de turisti. "Temporarii" sunt folositi de Buckingham in magazinul propriu si in State Rooms - incaperile publice, vizitabile ale Palatului.
Controversatele contracte cu "zero ore" sunt la moda in capitala britanica, in special in institutiile de stat.
In ciuda reactiilor care le cer interzicerea, s-a descoperit, spre exemplu, ca la cafeneaua Galeriilor de arta Tate exista asemenea personal, iar la National Trust (o companie de stat care se ocupa cu prezervarea si exploatarea valorilor turistice ale Regatului Unit) exista, in cele mai grandioase obiective turistice ale Albionului, peste 3.700 de angajati care nu au garantata nici macar plata unei ore de munca.
Dezvaluirile presei britanice au pornit de la copia unui contract din 2009, unde se prevedea: "Orele dvs de munca vor fi stabilite de catre managerul temporar si vor depinde de cerintele asistentilor de vanzari de la Palatul Buckingham, asa cum si cand sunt solicitate."
Utilizand "contractele zero", angajatorii pot atrage rapid forta de munca suplimentara in perioadele de mare aglomeratie, dar pot renunta la personal la fel de rapid.
Angajatii teporari spun ca nu stiu unde si daca vor mai lucra si saptam