Cele mai mari 15 agentii de media buying si-au redus cifra de afaceri cu in jur de 182,7 milioane de euro intre 2008 si 2012, ca urmare a scaderii drastice a investitiilor in marketing, arata datele Ministerului de Finante centralizate de Wall-Street.ro intr-o analiza din seria de articole Wall-Street.ro "5 ani de criza".
Daca scaderea veniturilor a fost una majora, de circa 36%, in schimb, profitul celor mai mari jucatori din domeniul achizitiei de spatiu de publicitate s-a redus cu 1,6 milioane de euro (14%).
Pe de alta parte, numarul de angajati a scazut cu 87 de persoane.
Reducerea businessurilor de media a fost determinata de taierea bugetelor de publicitate (atat pentru creatie cat si pentru achizitia de spatiu de promovare) din cauza crizei care aproape a blocat consumul.
Astfel, daca in 2008, investitiile in media erau de 540 de milioane de euro, pentru anul acesta bugetele sunt estimate la circa 295 de milioane de euro, conform studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative Romania. Un nou lider Ultimii cinci ani au insemnat totodata si o schimbare a liderilor in domeniu.
Citeste si:Publicitatea la nivel global va creste cu 4,7% in 2012. Europa Centrala si de Est, printre cele mai mari cresteriZenith Media: Piata locala de publicitate va creste usor in 2012Universitatea Spiru Haret vrea sa atraga studenti prin aplicatii pe iPhone si iPod
In timp ce in 2008 piata era dominata B.V McCann Erickson (agentia reuneste bugete de media, dar si de creatie), Zenith Media, Media Direction, MindShare Media si Initiative Media, de cativa ani liderul in domeniu este Media Investment, agentia de media a The Group, cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala.
Agentia este urmata indeaproape de catre BV McCann Erickson, care anul trecut a avut un business de 49,8 milioane de euro, insa compani