Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor primeşte lunar zeci de plângeri de la chişinăuieni nemulţumiţi că sunt nevoiţi să plătească mai multă apă decât consumă. Problema e că întreprinderea Apă-Canal include în facturi şi volumul de apă consumată, dar nedeclarată de unii. Sursa: ARHIVA EVZ
În mod normal ar fi necesară instalarea unor contoare noi, moderne, o cheltuială pe care Apă-Canal nu vrea să o facă momentan.
50 lei în plus la factură
„Unii folosesc un magnet şi astfel contorul merge înapoi. Alţii dau drumul la robinet foarte încet şi astfel, contorul, dacă este din cele vechi, nu se învârteşte”, se plânge chişinăuianul Eduard Cazacu. Astfel, în medie, fiecărui consumator i se adaugă în plus câte un metru cub de apă caldă şi unul de apă rece. Asta înseamnă că o familie din trei membri plăteşte cu 50 de lei mai mult la fiecare factură. „Deşi e firesc ca fiecare consumator să plătească doar pentru apa care o consumă, am pierdut în instanţă toate procesele în care am anunţat această încălcare.
În curând, pe masa de lucru a Parlamentului va ajunge pentru a fi votată o lege care va stipula clar că diferenţa de volum de apă pierdută în bloc o achită în măsură egală locatarii”, a declarat Alexandru Cuzimuc, directorul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
Constantin Becciev, director la Apă- Canal, spune şi el că întreprinderea pe care o conduce este responsabilă de pierderile de apă până la contorul blocului, iar apa nedeclarată de consumatori este repartizată în mod egal tuturor locatarilor. „Noi nu insistăm ca lumea să-şi instaleze contoare de apă noi, cu precizie înaltă, căci există o hotărâre de guvern care spune clar că toate apometrele pot fi utilizate până la expirarea termenului de exploatare, numai că ele trebuie testate şi reparate periodic”, susţine şeful de la Apă-Canal.
Tot consumatorul va plăti apometrele
Specialiş