Cel mai scump tronson de autostradă construit în România în ultimii ani este Gilău-Câmpia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). La polul opus, cea mai ieftină autostradă construită în România este Timişoara-Arad, unde costul pe kilometru a ajuns la circa 3,5 milioane de euro.
Printre cele mai scumpe autostrăzi pe care România le va construi se numără şi cele trei tronsoane pe care statul vrea să le realizeze în concesiune, Comarnic-Braşov, inelul de centură sud al Capitalei şi Craiova-Piteşti.
Cea mai scumpă ar urma să fie Comarnic-Braşov, o autostradă care traversează munţii, al cărei cost a fost estimat de CNADNR la circa 20,7 milioane de euro per kilometru. Costul ar putea fi însă mai mic, în funcţie de oferta cu care investitorul privat ce o va construi se va prezenta la negocierea cu CNADNR. Compania de drumuri estimează că va atribui contractul în luna octombrie, iar în 2014 lucrările ar urma să demareze.
Citiţi articolul integral pe zfcorporate.ro.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.08.2013.
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţ