Vânzările totale de carburanţi (în volume, inclusiv GPL şi lubrifianţi) ale MOL, în ţara noastră, au crescut cu 8% în trimestrul al doilea faţă de perioada similară a anului precedent, în timp ce creşterea în cadrul reţelei de retail a Grupului MOL a fost de 5%, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
În primul semestru al acestui an, în România, vânzările totale de carburanţi (în volume, inclusiv GPL şi lubrifianţi) au crescut cu 7%, în timp ce la nivelul Grupului MOL, creşterea vânzărilor de retail a fost de 1%.
Grupul MOL a înregistrat, în trimestrul al doilea, un rezultat operaţional (EBITDA CCS - excluzând elementele speciale şi fluctuaţiile de preţuri) de 112 miliarde de forinţi, în scădere cu 21% faţă de trimestrul precedent. Rezultatul a fost determinat în principal de contribuţia mai redusă a segmentului de Explorare şi Producţie, în timp ce rezultatele segmentelor de Rafinare şi Marketing, respectiv Transport de Gaze au rămas la un nivel similar, se mai arată în comunicat.
În sectorul Explorare şi Producţie, preţul mai scăzut al ţiţeiului şi continuarea declinului producţiei au condus la rezultate în scădere. Pe partea de Rafinare şi Marketing, efectul pozitiv al vânzărilor şi cererii sezoniere mai puternice a fost contrabalansat de deteriorarea unor factori externi, precum restrângerea diferenţelor între preţul ţiţeiului şi cel al produselor petroliere rafinate, precum şi de scăderea diferenţei dintre cotaţiile ţiţeiului Ural şi ale celui tip Brent, alături de câteva opriri neplanificate ale instalaţiilor. Performanţa relativ stabilă în sectorul de Transport de Gaze a fost rezultatul conjugat al sezonalităţii (pentru FGSZ) şi al unor pierderi pe partea de tranzacţii cu gaze în Croaţia, arată sursa citată.
Grupul a generat un flux de numerar operaţional de 238 de miliarde de forinţi în trimestrul al doilea din 2013, în creşte