Criza datoriilor din Europa, care durează de 4 ani, pare că nu poate să oprească Priceline.com (PCLN) din marşul său spre 1.000 dolari pe acţiune, un record care datează de la bubble-ul dot-com.
Priceline, cea mai mare agenţie online de voiaj din SUA după valoarea de piaţă, a închis vineri pe Wall Street la un preţ de aproape 970 dolari, după ce a raportat vânzări peste aşteptări în al doilea trimestru. În cursul sesiunii de vineri, acţiunile atinseseră 994,98 dolari, depăşind recordul absolut de 990 dolari, pe bază ajustată, atins în 1999.
De când a cumpărat Booking.com în 2005, companie cu sediul în Amsterdam, Priceline a contat pe afacerea de rezervări hoteliere din Europa pentru cea mai mare parte a creşterii sale. Chiar dacă economiile Spaniei, Greciei, Irlandei şi Portugaliei au necesitat acorduri financiare de salvare de la începutul crizei din 2009, Priceline şi-a consolidate afacerea de peste hotare. Rezervările internaţionale au crescut cu 44% în al doilea trimestru faţă de anul trecut, cântărind 85% din totalul rezervărilor.
“În timp ce condiţiile macroeconomice au fost cele mai proaste în ultimul an sau foarte aproape de asta, afacerea hotelieră internaţională a Priceline, care în majoritatea ei este în Europa, a arătat o rezistenţă extraordinară. Afacerea a rezistat cu bine în această perioadă şi pare să fi depăşit ce era mai rău”, spune Thomas White, analist la Macquarie Capital USA din New York, care acordă acţiunilor Priceline recomandarea de “cumpără”.
Creşteri puternice
Veniturile din al doilea trimestru au sărit cu 27%, la 1,68 miliarde dolari, de la 1,33 miliarde dolari cu un an înainte, a raportat compania. Analiştii chestionaţi de Bloomberg se aşteptau pe medie la venituri de 1,66 miliarde dolari.
Rezervările internaţionale au crescut puternic, la 8,6 miliarde dolari, de la 6 miliarde. Pe lângă achiziţia Bo