„Lotul” de şefi de tren şi conductori CFR din Suceava acuzaţi de luare de mită în cel mai mare dosar de acest gen, dosar penal care se află din luna octombrie a anului trecut pe masa unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov, este în război deschis cu conducerea CFR Călători. Naşii de tren se consideră victimele unei acţiuni zgomotoase şi fără finalitate, în condiţiile în care, la zece luni de zile de la intens mediatizata acţiune din octombrie, ancheta bate pasul pe loc, iar ei sunt suspendaţi din funcţiile pe care le aveau. Mai mult, după ce au fost trecuţi pe posturi inferioare, aceştia s-au trezit cu suspendarea contractului de muncă, practic daţi afară de la CFR.
Naşii de tren au fost trecuţi la munca de jos: au curăţat liniile de zăpadă
Reamintim că la finele lunii octombrie, 14 controlori CFR din Suceava au fost urcaţi într-un autocar şi duşi la Braşov, acolo unde procurorii au demarat o anchetă faţă de aproximativ 200 de naşi din toată ţara pe care i-ar fi filmat în timp ce luau bani de la călători fără a le tăia bilete. Doar câţiva dintre suspecţi au fost reţinuţi pentru 24 de ore, după care toţi au fost puşi în libertate. La vremea respectivă, procurorul de caz le-a pus acestora interdicţia de a părăsi ţara şi de a-şi mai exercita profesia. Cum prezumţia de nevinovăţie se aplică şi în cazul lor, conducerea CFR a luat măsura de a le da de muncă pe alte posturi. În primă fază, imediat după ce s-au întors la Suceava, angajaţii acuzaţi de luare de mită au acceptat retrogradarea pe posturi de muncitori necalificaţi la Compartimentul tehnic, administrativ al staţiei CFR Suceava. Aşa au ajuns foştii şefi de tren şi conductori să muncească la curăţarea liniilor de zăpadă. Nemulţumiţi şi invocând calificările pe care le au, aceştia au obţinut acte adiţionale la contractele individuale de muncă, şi, în februarie 2013, au