Cel mai scump tronson de autostradă construit în România în ultimii ani este Gilău-Câmpia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
La polul opus, cea mai ieftină autostradă construită în România este Timişoara-Arad, unde costul pe kilometru a ajuns la circa 3,5 milioane de euro.
În ţările din regiune, un kilometru de autostradă ajunge să coste şi 2,2 milioane de euro, aşa cum este cazul autostrăzii Stara Zagora-Karnobat din Bulgaria. De asemenea, în Ungaria un tronson de 32 de kilometri între Szeged şi Mako a costat 6,6 milioane de euro pe kilometru. În Polonia însă, construcţia unui kilometru de autostradă a ajuns la 30 de milioane de euro, în cazul unei porţiuni de nouă kilometri care trece prin apropierea capitalei Varşovia, titrează Ziarul Financiar.
Cel mai scump tronson de autostradă construit în România în ultimii ani este Gilău-Câmpia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
La polul opus, cea mai ieftină autostradă construită în România este Timişoara-Arad, unde costul pe kilometru a ajuns la circa 3,5 milioane de euro.
În ţările din regiune, un kilometru de autostradă ajunge să coste şi 2,2 milioane de euro, aşa cum este cazul autostrăzii Stara Zagora-Karnobat din Bulgaria. De asemenea, în Ungaria un tronson de 32 de kilometri între Szeged şi Mako a costat 6,6 milioane de euro pe kilometru. În Polonia însă, construcţia unui kilometru de autostradă a ajuns la 30 de milioane de euro, în cazul unei porţiuni de nouă kilometri care trece prin apropierea capitalei Varşovia, titrează Ziarul Financiar.