Din cei 344 de profesori care au obţinut peste 7 la titularizare, doar 62 au reuşit să obţină un post în vederea angajării pe perioadă nedeterminată.
La finalul primei şedinţe de repartizare a posturilor, doar 62 dintre cei 344 de candidaţi cu note peste 7 au plecat acasă fericiţi, cu o hârtie în buzunar care le garanta faptul că nu vor mai fi nevoiţi să reia examenul an de an. Notele mari nu sunt o garanţie sigură pentru o repartizare pe postul dorit. Profesori cu note la limită, de 7,05, au reuşit să ia posturi în oraş, pentru că predau discipline la care încă se mai caută profesori. La polul opus sunt profesorii care, deşi au luat note peste 9, nu au reuşit să prindă o catedră titularizabilă sau au luat posturi în şcoli aflate la mare distanţă de oraş, pentru că au “ghinionul” de a preda discipline cu puţine ore pe săptămână.
Cu 9,15, Vasilica Aungurencii s-a titularizat ca profesor de limba română în comuna Oniceni, structura Solca. Cu o seară înainte de ziua în care trebuia să ia o opţiune, s-a urcat în maşină şi s-a dus să vadă satul. “Nu am avut de unde alege. Am preferat statutul de titular, chiar într-o şcoală mică, aşa cum este la Solca, decât să trec în fiecare an prin stresul pe care îl presupune pregătirea pentru examen şi, apoi, stresul repartiţiei, când trebuie să-ţi calculezi nu doar şansele tale, dar trebuie să anticipezi şi opţiunile celor care au o notă mai mare decât tine”, a spus proaspăta titulară.
În 20 de ani la catedră, Vasilica Aungurencii a simţit pe pielea ei ce înseamnă reconversia profesională. A trecut de la fizică la limba română, pentru că prima calificare nu-i mai oferea siguranţa unui post de la un an la altul. “Am predat întâi fizica, pentru că am terminat Facultatea de Matematică – Fizică, eu fiind absolventă a unui liceu cu specializare din domeniul real. La fizică nu au mai fost scoase posturi la concurs de 1