Braşovul a avut în primele şase luni ale anului 371.090 de tutişti. Întreaga Regiune Centru a avut 818.636 de vizitatori. La Braşov se observă faţăde 2012 o creştere cu 15% a turiştilor români şi cu 20% a celor străini.
Turiştii au petrecut în medie două zile la Braşov. În totalul capacităţii de cazare turistică în funcţiune, hotelurile au deţinut o pondere de 39,6%, pensiunile agroturistice 19,5%, pensiunile turistice 18,2%, vilele turistice 7,0%, hosteluri 3,9% şi celelalte tipuri de structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică 11,8%. Hotelurile clasificate cu 3 stele deţin 48,0% din totalul capacităţii de cazare turistică în funcţiune a hotelurilor, fiind urmate de cele cu 4 stele (26,7%), cu 2 stele (10,6%), cu 5 stele (9,2%), de cele cu o stea (4,4%) şi de cele neclasificate (1,0%).
Dintre turiştii străini care s-au cazat în structurile de primire turistică din judeţul Braşov, 77,4% sunt din Europa. Cei mai mulţi au fost din Germania, Israel, Franţa, Italia, Polonia, SUA, Spania, Marea britanie, Bulgaria şi Austria.
Simbolul Braşovului
Biserica Neagră este cel mai mare edificiu de cult în stil gotic din sud-estul Europei. Biserica Neagră este celebră nu doar prin dimensiunile sale, ci şi prin faptul că aici se află cel mai mare clopot din România, un clopot din bronz care cântăreşte şase tone. Corul susţinut de contraforţi exteriori, decoraţi cu edicole care adăpostesc statui de sfinţi, constituie unul din puţinele exemple de acest tip din Transilvania.
Piaţa Sfatului este un alt obiectiv turistic major al Braşovului. Terasele cochete, aerul mediaval, fântâna spectaculoară şi sutele porumbei atrag sute de mii de turişti. Strada Reblicii aflată în apropiere este una dintre cele mai căutate artere de shopping. Tot în centrul vechi turiştii mai pot vizita vechile bastioane, Poarta Schei, Alee de Sub Tâmpa şi pot urca