Bomba plutitoare din Portul Constanţa este mai periculoasă decât estimaseră autorităţile române
La bord se află deşeuri nedeclarate iniţial
Portcontainerul Flaminia este, din nou, în atenţia opiniei publice. După tot scandalul provocat de acceptul autorităţilor româneşti de a permite accesul în Portul Constanţa pentru descărcarea navei, cantităţile nedeclarate de mărfuri de la bord şi containerele distruse de foc, se naşte o nouă ipoteză referitoare la pericolul care îi pândeşte pe constănţeni. Prefectul Constanţei a primit o adresă de la senatorul Gigi Chiru, prin care i se semnalează o serie de alte nereguli de la bordul vasului. „Din informaţiile pe care le deţin, cantitatea de deşeuri descărcată de pe nava MSC Flaminia este mult mai mare decât cea estimată iniţial. Acest lucru a fost confirmat și de alte instituții abilitate. Deşeurile în plus găsite pe nava Flaminia, acostată în Dana 38 a Portului Constanţa, nu fac obiectul contractului încheiat între Daewoo Mangalia Heavy Industries şi asociația formată din firmele Uni-Recycling, Setcar și Glar Construct, privind decontaminarea navei (…) Ţin să subliniez faptul că Direcţia Regională Vamală a sesizat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Constanţa prezenţa unei cantităţi mai mari de deşeuri, deci ar fi normal să existe documente oficiale în acest sens“, susţine senatorul. Acesta mai spune că surse din Port spun că o navă germană este pregătită să acosteze în paralel cu MSC Flaminia, pentru a face transferul cantităţii suplimentare de deşeuri şi, astfel, ele să nu figureze în niciun document, mai ales în cele privind decontaminarea.
„MSC Flaminia este acostată în apropierea terminalului de cereale, fapt care poate fi constatat cu uşurinţă. Astfel, există un pericol foarte mare ca cerealele depozitate să fie contaminate din cauza încărcăturii periculoase de la Flaminia“, mai precizează parlamentar