Retailerii de echipamente sportive Decathlon, Intersport, Hervis, Nike şi Adidas au ajuns în prezent la peste 100 de magazine pe piaţa locală şi la afaceri de 550 mil. lei (123 mil. euro), în creştere cu 9% faţă de anul anterior.
Avansul cifrei de afaceri poate fi pus mai degrabă pe seama expansiunii retailerilor decât pe seama creşterii consumului, în contextul în care românii sunt tot mai atenţi la ce cumpără şi la câţi bani scot din buzunar.
„Creşterea pieţei se datorează expansiunii, la un număr constant de magazine (like for like - n. red.) se observă o stagnare. Clienţii sunt tot mai atenţi pe ce dau banii şi sunt foarte mult influenţaţi de preţ“, spune Cătălin Pozdarie, directorul general al lanţului de magazine Hervis,
care cu o reţea de 12 unităţi a obţinut afaceri de 68 mil. lei (15 mil. euro).
Expansiunea a ajutat businessul retailerilor de echipamente sportive, însă cele cinci companii au terminat anul trecut cu pierderi cumulate de 30 de milioane de lei (6,7 mil. euro), respectiv 5,5% din cifra cumulată de afaceri. De altfel, dintre cele cinci companii doar două au fost anul trecut pe plus, Hervis şi Adidas.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Retailer