Reporter: Este vacanţă parlamentară, ce fac parlamentarii în vacanţă?
Sorin Bota: Muncesc, nu stau doar în vacanţă. Ne întâlnim cu oamenii din Colegiu, discutăm problemele lor, căutăm soluţii, căutăm proiecte de legi sau hotărâri de CJ, care să ducă la rezolvarea situaţiilor pe care ei le reclamă sau le doresc să fie soluţionate într-un anumit mod. Facem legi, am un portofoliu de câteva legi pe care în toamnă vreau să le depun la Parlament, ca iniţiativă legislativă, tot ca urmare a discuţiilor cu cetăţenii şi cu agenţii economici.
Pe de altă parte, în această perioadă de vacanţă am fost şi la câteva discuţii în cadrul Guvernului, am participat şi la întâlnirea cu FMI şi Banca Mondială şi CE, la aceste întâlniri aş putea spune că am avut succes cu discutarea legii privind reducerea datoriilor sau ştergerea dobânzilor şi penalizărilor la firmele care au datorii, dacă şi le plătesc. Sper să se materializeze proiectul de lege şi în septembrie să fie aprobat. Muncim, ne luptăm cu sistemul!
Rep.: Unul din subiectele acestei veri a fost CFR Marfă. Ce ne puteţi spune despre privatizarea acesteia?
S.B.: Am evitat să comentez ce se întâmplă în general în transporturi, în ultima perioadă. Eu mi-am păstrat poziţia pe care am avut-o şi când eram în opoziţie, faţă de CFR Marfă, respectiv să fie curăţată de căpuşe şi repusă pe linia de plutire şi pe profit.
Exact cum am făcut în 2001-2002, după care a fost pe profit până în 2007, cu program de investiţii, modernizări. A ajuns să aibă veleităţi de companie regională. Să ne amintim că în 2006 se înscrisese la licitaţia pentru cumpărarea companiei maghiare de transport marfă, dar cineva a decis să nu se mai participe la acea achiziţie. Din acel moment, CFR Marfă a început să fie condusă în mod defectuos, tocmai pentru a fi adusă pe minus, prăduită, transformată într-o gaură neagră a economie