Europenii sunt tot mai dornici să adopte noile tehnologii, după cum reiese din ultimul sondaj la nivelul UE, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene. Deşi europenii sunt deschişi la oportunităţile oferite de noile instrumente şi servicii, după cum reiese din cifrele privind noile abonamente la internet şi privind utilizarea internetului pentru efectuarea de apeluri vocale, aceştia se gândesc de două ori înainte de a efectua un apel telefonic sau de a se conecta la internet, din cauza costurilor aferente acestor servicii.
Multe telefoane, doar jumătate “inteligente”
Telefoanele mobile sunt acum pretutindeni, dar numai jumătate sunt “inteligente”. Ponderea abonamentelor la telefoane care includ accesul la internet variază de la 55% din numărul total al abonamentelor în Suedia, Danemarca, Marea Britanie, Finlanda, Franţa şi Olanda, la mai puţin de 35% în Belgia, Grecia, Ungaria, Cipru, România, Bulgaria şi Portugalia. Această rată de penetrare mai scăzută a telefoanelor inteligente este caracteristică în multe ţări în care abonaţii cu acces la servicii de internet mobil îşi limitează timpul petrecut online deoarece îşi fac griji din cauza cheltuielilor — Ungaria (35%), Portugalia (58%), Grecia (53%), Cipru (52%), Belgia (47%) şi România (45%).
Vorbim mai puţin
În prezent, din cauza grijilor legate de costuri, peste jumătate din cetăţenii UE îşi limitează apelurile efectuate de pe mobil către numere naţionale (55%) şi internaţionale (54%). Procentul celor care îşi limitează apelurile naţionale este de peste 70% în Grecia (81%), Portugalia (79%), Irlanda (72%) şi România (71%).
Accesul în bandă largă de la domiciliu este o realitate pentru 3/4 din gospodării: 72,5% din gospodăriile din UE au în prezent o conexiune în bandă largă, cifră în creştere de la 67,3% în 2011 (sursa: Eurostat). În România, creşterea înregistrată a fost d