Cei cinci ani de criza economica au adus dupa sine modificari majore la nivelul atitudinii si strategiilor producatorilor de solutii software, dar si al viziunii si pretentiilor clientilor. S-a pus accent pe inovatie, dar si pe diminuari de costuri; proiectele au fost mai putine, crescand competitivitatea si obligand companiile sa fie “mai serioase”. Nu in ultimul rand, solutiile cloud au inceput sa se faca din ce in ce mai simtite, arata o analiza din seria de articole Wall-Street.ro "5 ani de criza".
Wall-Street.ro a luat pulsul pietei software locale, marcand astfel cinci ani de la declansarea crizei economice. Toti jucatorii s-au pus de acord asupra unui lucru: desi criza economica a ingreunat business-urile, ducand chiar la unele falimente in piata, companiile au devenit mai serioase, eficiente si mai atente spre nevoile clientilor. Intrarea puternica a unor multinationale nu a permis jucatorilor autohtoni “sa dea rateuri”, fortandu-le sa fie cat mai eficiente si sa gandeasca international, nu doar la nivel local.
Siveco Romania: clientii au devenit in cei cinci ani de criza mai pragmatici
Siveco Romania, una dintre cele mai importante companii software din tara, cu venituri de 46,2 mil. euro in 2012 si profit net de 4,1 mil. euro, subliniaza trei lucruri pozitive dar si trei lucruri negative pe care criza economica le-a adus pe piata locala.
In cei cinci ani de criza, s-au creat solutii informatice pentru verticale specifice, de asemenea incluzandu-se in deciziile investitionale tehnologia cloud cu impact direct asupra reducerii costurilor. Un al treilea lucru pozitiv, apreciaza oficialii Siveco, este faptul ca a crescut absorbtia fondurilor europene.
Consecintele negative ale crizei sunt diminuarea investitiilor firmelor private, constrangerile cauzate de lipsa de lichiditati si stoparea initiativelor si proiectelor de info