Operatorii telecom şi-au asumat unele angajamente în faţa Consiliului Concurenţei (CC), în cadrul investigaţiei derulată de Autoritate privind un posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit de fiecare dintre companiile de profil în propria reţea.
Propunerile de angajamente formulate de operatorii telecom au fost supuse dezbaterii publice, fiind publicate pe site-ul Autorităţii de concurenţă.
După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea propunerilor. Angajamentele vor fi monitorizate pe o perioadă stabilită prin decizie a Autorităţii din domeniu, verificarea îndeplinirii acestora fiind realizată de CC sau de către un mandatar desemnat în acest sens.
În cazul neîndeplinirii angajamentelor, compania poate fi sancţionată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri.
Pe parcursul procedurii de monitorizare, Consiliul Concurenţei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigaţia, dacă vor fi constatate anumite nereguli.
Potrivit CC, "fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă din România deţine o poziţie de monopol pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor în propria reţea de telefonie".
În aceste condiţii, în 2011, a fost declanşată din oficiu investigaţia referitoare la o posibilă discriminare în ceea ce priveşte nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale reţelei individuale.
"Cei patru operatori (n.r. Orange, Vodafone, Cosmote, RCS&RDS) practică tarife diferenţiate de terminare a apelurilor în funcţie de originea acestora", potrivit reprezentanţilor CC, care apreciază că diferenţa dintre tarifele pentru apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea şi cele pentru apelurile iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea este excesivă.
"Acest l