Diferentele mari intre tarifele pentru apelurile in propria retea si cele in afara retelei sunt o metoda prin care operatorii de telecomunicatii penalizeaza clientii care folosesc serviciile altei companii si prin care impiedica dezvoltarea competitorilor, a declarat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei (CC).
Institutia a inceput in 2011 o investigatie, din oficiu, cu privire la o posibila discriminare in ceea ce priveste tarifele pentru apelurile in propria retea a operatorilor si in cele catre alte retele.
“Diferenta dintre tarifele pentru apeluri initiate si terminate in aceeasi retea si cele pentru apelurile initiate intr-o retea si terminate in alta retea este excesiva. Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plati tarife mai mari si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail, afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele", scrie in raportul Consiliului Concurentei.
Pentru a elimina posibilele probleme anticoncurentiale, cei patru operatori investigati- Orange, Vodafone, Cosmote si RCS&RDS- au propus CC sa lanseze oferte care sa contine tarife nediferentiate pentru apelurile intra si extra retea. CC vrea sa ia o decizie pana la finalul lui septembrie Cei interesati pot vedea propunerile celor patru companii pe site-ul CC si pot aduce observatii operatorilor pana la 30 august.
“Daca anumiti agenti economici vor solicita acest lucru, termenul s-ar putea prelungi cu inca 15 zile. Deci in maximum o luna se va termina perioada de consultare. Ulterior, daca nu vor exista observatii foarte importante fata de angajamentele companiilor, acestea vor fi acceptate in forma actuala. Insa, in cazul in care vor exista sugestii importante, acestea vor fi trimise catre