Primul Centru de Mecatronică din România începe să devină funcţional după ce, zilele acestea, a fost pusă în funcţiune cea mai modernă maşinărie: un strung mobil. Investiţia care se ridică la 1,3 milioane de euro va contribui considerabil la reducerea cheltuielilor de mentenanţă.
OTL implementează în această perioadă un proiect european numit "Centru de Cercetare Mecatronică a Siguranţei Transportului Public în Comun de Călători", a cărui valoare totală se ridică la 18.079.425 de lei, din care valoarea eligibilă este de 14.095.367 lei. Proiectul prevede amenajarea la Depoul OTL, de pe strada Atelierelor, a unei hale care a fost dotată cu unicul strung mobil din ţară care poate repara roţile fără ca acestea să fie detaşate de la tramvai. Un astfel de echipament a costat 1,3 milioane de euro şi a fost adus la Oradea de mai bine de 3 luni, timp în care s-a aflat în probe. Laboratorul de mecatronică a fost deja ridicat, fiind prevăzut cu ferestre care se deschid automat, cu panouri solare şi încălzire proprie. Clădirea este prevăzută cu un şanţ, unde angajaţii pătrund sub tramvai pentru a executa lucrările la roţile defecte. Ieri, în prezenţa reprezentanţilor mass-media, conducerea OTL a prezentat acest strung mobil. "Acest strung mobil este foarte eficient, este vârful tehnologiei. Mai este un model similar, doar în Belgrad", ne-a precizat Mureşan Ioan, şef Depou OTL. Acest strung mobil va contribui esenţial la reducerea cheltuielilor de mentenanţă. "La un tramvai Siemens cu opt roţi, mentenanţa ne costă 16.000 euro. Vă gândiţi cât cheltuim pe 10 tramvaie", a justificat Csuzi Istvan, direcotrul OTL. În plus, noul strung va putea oferi servicii inclusiv CFR sau altor regii de transport din ţară.
13.08.2013, 22:30
Primul Centru de Mecatronică din România începe să devină funcţional după ce, zilele acestea, a fost pusă în funcţiune cea mai modernă maş