Procesul tablourilor furate din Olanda de o bandă de români începe azi la Bucureşti, dar o localitate prăfuită din Dobrogea a fost deja gazdă pentru echipe de ziarişti veniţi de pe două continente.
La Judecătoria Sectorului 3 din Bucureşti e programat azi primul termen în procesul hoţilor de tablouri de la Galeria Kunsthal din Rotterdam. Şapte picturi semnate de Picasso, Monet, Gauguin, Matisse, De Haan şi Lucian Freud au fost furate în octombrie 2012, în mai puţin de două minute, de o bandă de români. Tablourile au fost aduse în România şi se presupune că ar fi fost arse într-o sobă din localitatea tulceană Carcaliu.
În comuna din sud-estul României, cuvântul „jurnalist“ atrage de câteva săptămâni încoace fie o înjurătură (şi dacă n-ai noroc, chiar o ameninţare în toată regula), fie discuţii interminabile despre cum sunt oamenii şi cum e presa, condimentate cu scenarii de film poliţist ori teorii ale conspiraţiei care mai de care mai interesante. Cert este că oamenii din zonă au văzut în ultima perioadă jurnalişti cât să le ajungă pentru o viaţă.
În afara echipelor trimise de televiziunile şi ziarele din Bucureşti, acolo au ajuns, în aşteptarea procesului care începe azi la Judecătoria Sectorului 3, reprezentanţii mai multor ziare şi ai televiziunii publice din Olanda, jurnalişti de la “The New York Times”, ziarişti germani, gazetari norvegieni şi sârbi. Mai toţi s-au întâlnit măcar pentru câteva minute cu jurnalistul tulcean Daniel Năstase, care a fost gata să-i ajute fie şi doar cu scheme şi indicaţii despre unde se găsesc, în Carcaliu, casele celor mai importante personaje implicate în această poveste.
Poza sobei, doar în „New York Times“
„Cred că, în ultimele două săptămâni, m-am întâlnit cu aproape 10 echipe diferite. Am observat că ei procedează cu totul altfel decât ziariştii români: nu