În România, vânzările totale de carburanți (în volume, inclusiv GPL și lubrifianți) au crescut cu 8% în trimestrul al doilea din 2013 față de perioada similară a anului trecut, în timp ce creșterea în cadrul rețelei de retail a Grupului MOL a fost de 5%.
Altfel, în prima jumătate a acestui an, în țara noastră, vânzările totale de carburanți au crescut cu 7%, în timp ce la nivelul Grupului MOL creșterea vânzărilor de retail a fost de 1%.
De asemenea, Grupul MOL a înregistrat, în trimestrul al doilea, un rezultat operațional (EBITDA CCS - excluzând elementele speciale și fluctuațiile de prețuri) de 112 miliarde de forinți, în scădere cu 21% față de trimestrul precedent. Rezultatul a fost determinat în principal de contribuția mai redusă a segmentului de Explorare și Producție, în timp ce rezultatele segmentelor de Rafinare și Marketing, respectiv Transport de Gaze au rămas la un nivel similar.
În sectorul Explorare și Producție, prețul mai scăzut al țițeiului și continuarea declinului producției au condus la rezultate în scădere. Pe partea de Rafinare și Marketing, efectul pozitiv al vânzărilor și cererii sezoniere mai puternice a fost contrabalansat de deteriorarea unor factori externi, precum restrângerea diferențelor între prețul țițeiului și cel al produselor petroliere rafinate, precum și de scăderea diferenţei dintre cotațiile ţiţeiului Ural şi ale celui tip Brent, alături de câteva opriri neplanificate ale instalațiilor. Performanța relativ stabilă în sectorul de Transport de Gaze a fost rezultatul conjugat al sezonalității (pentru FGSZ) și al unor pierderi pe partea de tranzacții cu gaze în Croația.
În ansamblu, situația financiară a Grupului MOL s-a consolidat în continuare. Grupul a generat un flux de numerar operațional de 238 de miliarde de forinți în trimestrul al doilea din 2013, în creștere cu 47% com