Operatorii de telefonie mobilă Orange, Vodafone, Cosmote şi RCS&RDS - care îşi împart o piaţă cu aproximativ 20 de milioane de clienţi şi încasări de circa 2 miliarde de euro pe an - şi-au asumat în faţa Consiliului Concurenţei (CC) obligaţia de a avea în ofertă planuri tarifare pentru toate categoriile de clienţi care să includă minute de apeluri către orice reţea, potrivit unor documente publicate marţi de autoritatea de concurenţă.
Operatorii de telefonie mobilă nu şi-au luat de bunăvoie aceste angajamente, ci în contextul în care CC a declanşat în urmă cu doi ani o investigaţie care are în vedere un posibil abuz de poziţie dominantă al fiecărui operator în propria reţea, iar companiile vor să evite sancţiuni ce ar putea ajunge şi la 10% din cifra de afaceri.
„Cei patru operatori practică tarife diferenţiate de terminare a apelurilor în funcţie de originea acestora (apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea, respectiv apeluri iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea). Diferenţa dintre tarifele pentru apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea şi cele pentru apelurile iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea este excesivă. Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor care vor plăti tarife mai mari şi poate afecta mediul concurenţial din acest domeniu prin limitarea dezvoltării reţelelor mai mici, menţinerea artificială a cotelor pe piaţa de retail, afectarea migrării utilizatorilor către alte reţele“, explică oficialii CC motivul declanşării investigaţiei.
Având în faţă perspectiva unor amenzi de zeci de milioane de euro, cei patru operatori
şi-au asumat în scris în faţa CC lansarea unor oferte tarifare, pe lângă cele existente, care să ofere minute de apeluri către orice reţea naţională, fără discriminări între reţeaua proprie şi cea a rivalilor. Pe lângă această propunere, RCS&RDS a venit în fa