Licitaţia pentru cele 50 de autobuze este contestată de marii producători mondiali
Articolul publicat duminică de cotidianul.ro a aruncat în aer licitaţia anunţată de Primăria Craiova pentru procurarea a 50 de autobuze noi, pentru care alocase deja suma de 14 milioane de euro! Firma „EvoBus Romania SRL”, dealerul oficial Mercedes, a depus ieri la CNSC o plîngere în care solicită „anularea de urgenţă a licitaţiei”!
Documentul a fost trimis tuturor publicaţiilor din Craiova şi reia toate suspiciunile prezentate de noi, adică faptul că, prin caietul de sarcini al licitaţiei, ar fi favorizat un anumit producător. Practic, acest caiet de sarcini nu s-a făcut în funcţie de nevoile reale ale RAT Craiova, ci după datele tehnice ale acelui producător pe care Primăria Craiova îl vrea căştigător!
Dar iată care sînt principalele acuzaţii aduse de „EvoBus România”, firmă care face parte din concernul „Daimler”, sub care sînt grupate celebrele mărci Mercedes şi Setra.
Rezervorul de 300 de litri - condiţie îndeplinită doar de preferatul Primăriei!
În Capitolul VI, „Servicii postvânzare“, caietul de sarcini cere ca autobuzele să aibă un rezervor de minim 300 l, sub motivaţia unei garanţii de 60 de luni sau 300.000 km. „EvoBus România” a făcut un calcul simplu: în cei 5 ani (60 de luni), se estimează ca aubuzele să parcurgă fiecare cîte 60.000 km, adică 165 km/zi. Pentru această distanţă, un autobuz consumă 75 l de motorină.
Pe bună dreptate, „EvoBus România” se întreabă de ce se cere un rezervor de 300 l, din moment ce autobuzele consumă doar 75 l zilnic!
Dar iată ce spun contestatarii: „Impunerea condiţiei tehnice obligatorii de dotare a autobuzelor cu un rezervor cu o capacitate minimă de 300 de litri apare ca inutilă şi nerealistă. În plus, impunerea acestei condiţii ridică încă o dată semne de întrebare cu privire la respectarea principiilor ne