Cel mai nou film al regizorului Cornel Porumboiu, inscris acum la festivalul de la Locarno, "Cand se lasa seara peste Bucuresti sau metabolism", a fost descris de publicatia Variety drept o productie ermetica ce nu ar trebui urmarita din sala de cinema.
Critica din Variety a fost scrisa de Jay Weissberg, unul dintre specialistii din industria filmului pasionati de filmul romanesc.
"Este foarte mult dialog in noul film al lui Porumboiu, dar, ca si titlul, cuvintele nu trebuie luate in sens propriu. "Cand se lasa seara" este cea mai cerebrala creatie a lui Porumboiu analizand relatia dintre regizor si lucrarea sa in aceeasi masura in care analizeaza relatia dintre regizor si actrita sa", scrie Weissberg.
Potrivit criticii scrise in Variety, Porumboiu intelectualizeaza cu grija fiecare schimbare exterioara incat filmul sau nu are loc sa respire, fortand publicul sa lucreze greu pentru a prinde umorul jucaus si inventivitatea din el.
Weissberg considera ca acest film nu este unul care trebuie urmarit din sala de cinema.
"Acest film nu va avea succes introdus intr-o zi in care toata lumea se inghesuie sa vada cat mai multe filme, avand in vedere ca gradul de concentrare necesar vizionarii nu se potriveste cu inghesuiala din sala de cinema. Totusi, avand in vedere ca subiectul filmului este realizarea unui film, cinefilii sunt publicul tinta", precizeaza criticul de film.
Weissberg sustine ca minutiozitatea cu care s-a lucrat la imagine este un factor determinant dandu-i filmului o aura de teorema matematica marcata de rigiditate.
Prima scena ii arata pe regizorul Paul (Bogdan Dumitrache) si pe actrita sa Alina (Diana Avramut), intr-o masina, noaptea, pe strazile din Bucuresti, discutand cum o anumita metoda de a filma a revolutionat filmul ca si concept.
Criticul Variety dezval