Un nou episod al licitaţiei pentru tramvaie s-a derulat ieri, 13 august, o zi cu ghinion se zice, nu se ştie deocamdată pentru cine în acest caz. Dincolo însă de clarificările făcute ieri de cei doi combatanţi, PESA şi Astra Călători, în faţa comisiei de licitaţie, clarificări despre care probabil vom afla în zilele următoare, dacă onor Primăria va dori să fie transparentă pe acest subiect, rămâne un mare semn de întrebare: de ce tace primarul Aradului, Gheorghe Falcă?
Dacă ne aducem aminte, în urmă cu mai bine de două luni, Gheorghe Falcă ieşea să se laude cu licitaţia pentru cele şase tramvaie. Atunci, printr-un comunicat de presă, ni se spunea ce mare licitaţie organizează Primăria Arad, cât de interesate sunt firmele, care au cumpărat deja cinci caiete de sarcini, cum e licitaţia pe SEAP, o minciună de fapt, noi demonstrând că nici vorbă de aşa ceva. Imediat însă ce ziarul nostru a început să facă dezvăluiri legate de această licitaţie, Gheorghe Falcă s-a dat la o parte, practic s-a dezis total de această operaţiune, probabil de frică să nu fie asociat cu vreo măsluire şi să se trezească cu un nou dosar la DNA, lucru ce nu i-ar conveni, mai ales că aflăm că numai săptămâna trecută ar fi dat o raită pe la filiala timişoreană a instituţiei mai sus amintite.
Tăcerea primarului Falcă e cel puţin suspectă, având în vedere faptul că vorbim de o licitaţie de 8,7 milioane de euro, bani mulţi pentru orice municipalitate din România. Iar arădenii ar avea dreptul la nişte răspunsuri din partea primarului Gheorghe Falcă, cel care a fost ales să administreze banii publici în folosul urbei şi cel care ar putea da răspunsurile cele mai bune la întrebările arădenilor. De exemplu, să le explice arădenilor de ce a susţinut că licitaţia e pe SEAP, când ea de fapt nu e ? Sau de ce a apelat la un credit BERD, când de fapt aveam banii necesari în buget? S-a apelat la