Publicatia Le Monde dedica un intreg articol muzeului Taranului Roman din Bucuresti la adresa caruia autorul materialului are numai cuvinte de lauda.
Inca din titlu, jurnalistul Jean-Jacques Larrochelle numeste acest muzeu o "atractie poetica", se arata pe site-ul Le Monde.
Larrochelle alege sa isi inceapa articolul cu o referinta la numele acestui muzeu despre care etnologul roman Irina Nicolau spunea ca "adesea, strainii intreaba de ce s-a ales aceasta denumire - a taranului roman", pe care multi o gasesc peiorativa, limitata, anacronica.
Potrivit articolului din prestigioasa publicatie franceza, in cadrul unei conferinte care a avut loc la Paris in 2011, istoricul de arta Jean-Francois Chevrier a asezat Muzeul Taranului Roman in panteonul muzeelor de succes. In 1996, Muzeul Taranului Roman a obtinut titlul de Muzeu European al Anului.
In articol, se prezinta si o scurta istorie a acestei institutii dupa februarie 1990 atunci cand i-a fost incredintat lui Andrei Plesu, ministrul Culturii la acea vreme, reinfiintarea muzeului nascut in 1906 sub numele de Muzeu Etnografic. 100.000 de obiecte stranse si inca alte 10.000 de noi achizitii au fost luate si mutate in cladirea in stil neoromanesc, finalizata in 1941, in care se afla acum.
Uimitoarele lucrari (haine, unelte, obiecte religioase, covoare, cruci, vaze, icoane, clopote, mese, ferestre si case din lemn) ies din orice tipar, se arata in articolul din Le Monde.
"Recurgerea, uneori, la constructii sumare, fragile sau brute, seamana mai mult cu o expunere efemera decat cu una menita sa dureze. Pentru a intelege acest ansamblu de obiecte rigid si derutant nu sunt necesare decat scurte prezentari lipite pe perete", scrie Larrochelle. Jurnalistul aminteste de un comentariu al specialistei in arta Isabelle Longuet care spunea in 1993 ca avem in fata