Pretul biletelor de tren se vor mari de la 1 septembrie, cu pana la 10%, din cauza evolutiei inflatiei si majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Calatori, cu combustibili, energie sau piese. Pentru rutele scurte, parcurse de trenurile Regio, cresterea va fi reprezentata prin rotunjirea tarifului la 50 de banii sau la leu, iar pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio majorarea pretului va fi de pana la 10%. In cazul trenurilor Regio, la clasa a II-a, pretul unui bilet pe ruta Bucuresti – Ploiesti (60 km), Timisoara – Arad (57 km) si Satu Mare – Baia Mare (60 km) va creste de la 7,3 lei la 7,5 lei, in vreme ce pe traseele Galati – Braila (31 km) sau Bacau – Roman (44 km), tarifele vor urca de la 5,2 la 5,5 lei, respectiv de la 6,8 lei la 7 lei. Facilitatile de calatorie acordate in prezent se vor aplica si dupa majorare, precizeaza compania. Un proiect de ordin al Ministrului Transporturilor pentru cresterea tarifelor pentru transportul feroviar public de calatori sta la baza datelor furnizate de CFR si se afla in dezbatere publica pana luni, 19 august si ar urma sa fie semnat de catre premierul Victor Ponta, care ocupa si functia de ministru interimar al Transporturilor. “La schimbarea mersului de tren 2011-2012, in decembrie 2011 la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la tren Regio (fostul tren personal) au fost mentinute, iar pentru trenurile IR a fost calculat un tarif mediu intre tariful de tren accelerat si cel de tren rapid, dupa o metodologie si principii aprobate de CA. (…) Ultima majorare de tarife din data de 14 august 2011 s-a reflectat in incasarile anului 2012 cu un procent de crestere de 6%”, se arata in referatul de aprobare. Autorii documentului precizeaza ca inflatia din perioada august 2011 – iunie 2013 a fost 8,3% “Tinta de majorare maxima este de 10%, exceptand tarifele pentru trenurile Regio care incepand cu zona de 40