Un proiect al Guvernului, de pe vremea fostului ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, propune ca Aerodromul de la Tuzla să devină internaţional, cu punct vamal. Iniţiativa sprijină firma Regional Air Services care va încasa milioane de dolari, pentru a transporta petrolişti între aerogară şi platformele maritime.
După ce anul trecut Exxon şi Petrom au anunţat investiţii de un miliard de euro pentru explorarea resurselor de petrol şi gaze descoperite în Marea Neagră, imediat Ministerul Transporturilor (MT) a iniţiat un proiect de lege care direcţionează o „felie” de 75 de milioane de dolari către o anumită firmă.
Lege cu dedicaţie
Printr-o propunere a Guvernului, din noiembrie 2012, ministerul condus atunci de Ovidiu Silaghi a cerut ca aeroportul din Tuzla să fie declarat unul internaţional. Prin urmare, statul trebuie să deschidă punct de frontieră şi punct vamal în aerogară. Raportul MT, nr. 23819/2013, conchide că sunt îndeplinite condiţiile „de certificare ca aeroport deschis traficului internaţional a Aeroportului Tuzla”, asta în condiţiile în care aici pistele sunt fără asfalt şi nu există turn de control.
De iniţiativa ministerului ar urma să beneficieze Dorin Ivaşcu, fost director în cadrul Tarom, administrator al aerodromului prin societatea Regional Air Services.
Firma sa a câştigat licitaţia, începută tot în noiembrie, privind transportul aerian cu elicoptere al angajaţilor Exxon către platformele maritime de exploatare a resurselor energetice din Mărea Neagră. Valoarea contractului este, în funcţie de solicitările gigantului american, între 10 şi 75 de milioane de dolari, înţelegerea fiind pe o perioadă de patru ani.
Licitaţia a fost deja contestată de o companie română şi de două din Italia tocmai pe motivul că la Tuzla nu este punct de graniţă.
Dacă aerodromul nu d