Cei mai mari cinci retaileri de echipamente sportive au obţinut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 550 de milioane de lei (123 mil. euro), în creştere cu nouă procente faţă de anul anterior, însă au continuat să piardă bani în contextul în care au investit în deschideri de magazine noi pentru a-şi putea menţine businessul pe un trend ascendent.
„Creşterea pieţei se datorează expansiunii, la un număr constant de magazine (like for like, n.red.) se observă o stagnare. Jucătorii au continuat să deschidă noi unităţi pentru a putea atinge oraşe noi şi grupuri de consumatori pe care nu îi acoperise încă“, spune Cătălin Pozdarie, directorul general al lanţului de magazine Hervis, care cu o reţea de 12 unităţi a obţinut afaceri de 68 mil. lei (15 mil. euro), în creştere cu 12% în lei faţă de anul anterior.
Cătălin Pozdarie crede că pe piaţă mai este loc de noi magazine în contextul în care la nivel naţional cei mai importanţi cinci retaileri – Decathlon, Intersport, Nike, Adidas şi Hervis – au 106 unităţi. „Noi vom continua să deschidem, în acest an având programată o unitate în Promenada Mall din cartierul Floreasca din Capitală. Ne-am dori să ne putem extinde mai rapid, însă suntem dependenţi de deschiderile de centre comerciale“. În Promenada Mall Hervis se va bate direct cu Intersport, retailer care va deschide un magazin de 900 mp în centrul comercial.
Retailerii de echipamente sportive au continuat să se extindă în ultimii ani, marcaţi de criza financiară şi de scăderea consumului, pentru a-şi putea stabili „sferele de influenţă“ pe harta României. Mai mult, unele dintre companii, precum Decathlon şi Hervis, au intrat târziu pe piaţă, în 2009 şi respectiv 2007. Hervis şi-a început expansiunea cu magazine în provincie, însă apoi s-a concentrat pe Bucureşti unde sunt de altfel şi cele mai mari venituri. Salariul m