Deşi a câştigat în instanţă dreptul de a opera pe 16 trasee intrajudeţene, o firmă de transport este nevoită să-şi concedieze angajaţii şi să stea cu autobuzele în parcare, deoarece instituţiile statului refuză să pună în aplicare o hotărâre judecătorească.
Problemele pentru firma NIC&Gil au început în decembrie 2012, când Ministerul Transporturilor a emis un act normativ prin care a schimbat regulile în timpul jocului. Mai exact, cu numai câteva săptămâni înainte de licitaţia pentru atribuirea traseelor intrajudeţene a decis ca firmele de transport care sunt în insolvenţă să fie depunctate cu 10 puncte.
NIC&Gil a contestat în instanţă această măsură şi a câştigat încă din luna ianuarie. Cu toate că a notificat pe cale judecătorească şi ARR-ul, autoritatea care se ocupa cu licitaţia, şi Ministerul Transporturilor despre anularea acelei reguli, firma a fost totuşi depunctată pe 28 februarie.
„Abuz în serviciu“ sau nu?
Cristian Anton, directorul juridic al ARR şi cel care a organizat această licitaţie, ne-a declarat că Virgil Stoica, patronul firmei, are dreptate dar că instituţia pe care o reprezintă nu are nici o vină, aceasta aparţinând Ministerului Comunicaţiilor: „ Virgil Stoica ne-a trimis notificări nenumărate şi noi i-am informat, mai departe, pe cei de la CNMSI (Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională, aflat în subordinea Ministerului Comunicaţiilor) pe 27 februarie. La nivel naţional erau doi operatori în situaţia asta. CNMSI a zis să facem noi ce vrem cu sentinţa, să o punem noi în aplicare. Noi nu putem să facem aşa ceva pentru că ar fi abuz în serviciu.“
Pe de altă parte, Delia Popescu, vicepreşedinte al CNMSI, aruncă vina tot în curtea ARR, spunând că această instituţie a mai modificat deciziile CNMSI-ului şi în alte cazuri fără nici o problemă.“ Dacă vă uitaţi pe site-ul ARR la secţiunea «Ultima Oră»