Cheltuielile pentru publicitate, la nivel global, au crescut cu doar 1,9% în primul trimestrul din 2013, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la circa 559 mld. dolari, potrivit raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse.
Televiziunea a rămas tipul dominant de media în ceea ce privește investițiile în publicitate (cu 59% cotă de piață și 3,5% creștere la nivel global), și se pare că își va menține poziția cel puțin pe termen scurt. Totuși, bugetele de publicitate tv (încă) generoase nu au fost imune la problemele economice din Europa, înregistrând o scădere de 2,9% în regiune.
Tendința descrescătoare în ceea ce privește reclamele în presă a continuat și în primul trimestru din 2013, în ceea ce privește cheltuielile pentru reviste și ziare (-2,8%, respectiv -4,7%).
Concret, cheltuielile pentru publicitate în ziare au scăzut în America de Nord, Europa și Asia-Pacific, în timp ce cheltuielile pentru publicitate în reviste au scăzut în Europa, Asia-Pacific, America Latina și Orientul Mijlociu & Africa, susținând ideea că publicitatea în presă este în scădere la nivel global. Cu toate acestea, cele două tipuri media combinate dețin aproape 30% din media, validând faptul că acest canal de comunicare este încă un jucător puternic în mixul de media.
Online-ul prinde viteză
Publicitatea afisată prin intermediul Internetului, deși măsurată la nivelul unui număr mai mic de țări, a crescut în mod semnificativ, cu 26,3% în primul trimestru al acestui an (în zona Asia-Pacific s-a înregistrat creștere de 33.2%, America Latină -48,2%). Inclusiv în Europa, publicitatea online a sfidat contextul general mai puțin favorabil, și a crescut cu 10,4%.
“Avem creșteri mai puțin abrupte pentru cheltuielile în publicitatea TV și scăderi neglijabile în print, făcând loc pentru creștere în spațiul dig