O locomotivă blindată, fabricată de germani în 1944 şi inclusă în tezaurul naţional al României, a fost abandonată în depoul staţiei CFR Suceava Nord. Locomotiva a fost aproape dezmembrată de hoţi şi vândută pe bucăţi la fier vechi.
Prin Ordinul nr. 2686 din 31 iulie 2000 al ministrului Culturii, 92 de locomotive de epocă au fost clasificate în Patrimoniul Cultural Naţional, categoria tezaur. Printre ele, şi Locomotiva cu aburi 1501120, aflată în depoul staţiei Câmpulung Moldovenesc Est, fabricată în Germania de Henschel und Sohn şi pusă în funcţiune în anul 1944. Obiectul face parte dintre cele 23 de locomotive primite în anii ’50 „cadou” de la URSS, fiind capturate în război. După o scurtă perioadă de funcţionare, locomotiva a fost abandonată în depoul Câmpulung. În anul 2000, a fost inclusă în tezarului naţional.
Descrierea obiectului şi o fotografie se regăsesc pe pagina de internet a Institutului Naţional al Patrimoniului.
„Locomotivă cu abur cu tender, cu cinci osii motoare precedate de o osie alergătoare sistem Bissel. Tenderul este construit într-un sistem şi tehnologie revoluţionare pentru anii ’40, din table dintr-un aliaj de titan şi oţel, asamblate în unghi antiglonţ (aşa-zisul tender-barcă), iar cabina este construită din aceleaşi table şi asamblată în aşa fel ca să existe cât mai puţine spaţii pentru geamuri şi cu sistem de camuflare a luminii. De asemenea, cabina are o instalaţie specială de ventilaţie şi aerisire la trecerea sau staţionarea în tunele sau spaţii închise”, se arată pe cimec.ro.
Mutată în secret de la Câmpulung la Suceava
La începutul anilor 2000, arhitectul Viorel Blănaru, consilier la Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Naţional Suceava, a încercat să inspecteze starea locomotivei. Supriza a fost că obiectul nu era de găsit în depoul Câmpulung Moldovenesc Est. După câţiva ani