Numărătoarea inversă a celor 60 de zile pentru finalizarea tranzacţiei de privatizare a CFR Marfă a început de miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial a hotărârii de guvern în acest sens, cu toate acestea însă semnarea contractului cu GFR, câştigătorul licitaţiei, rămâne încă în aer. În vreme ce reprezentanţii GFR susţin că aşteaptă invitaţia de parafare a documentelor, guvernul pare a nu se grăbi. După contrele cu Cotroceniul, premierul Victor Ponta a declarat că semnarea contractului va depinde de numirea noului ministru al Transporturilor. "Eu răspunderea mi-am asumat-o, dar n-am timp să mă ocup. Şi nu pot lăsa un secretar de stat", s-a justificat premierul, încă ministru interimar al Transporturilor.
Altfel spus, semnarea contractului de privatizare nu va avea loc cel puţin până pe 25 august, când expiră interimatul şefului guvernului. Şi asta pentru că preşedintele Traian Băsescu a anunţat că va lua o decizie privind la propunerea de instalare la transporturi a lui Ovidiu Silaghi abia pe 23 august, când poate să accepte sau să refuze numirea. Dacă o va refuza, premierul trebuie să vină cu altă propunere pe care preşedintele trebuie să o accepte.
„Aşteptăm invitaţia să semnăm contractul pentru privatizarea CFR Marfă”, comentează până atunci, pentru gândul, reprezentanţi ai GFR, compania declarată, pe 20 iunie, câştigător al licitaţiei pentru preluarea a 51% din acţiunile operatorului naţional de transport feroviar de marfă. Cât priveşte cele 202 milioane euro pe care trebuie să îi plătească la preluarea CFR Marfă, Gruia Stoica, patronul GFR, rămâne la aceeaşi variantă prezentată, într-un interviu pentru gândul: are "o parte" din sumă, iar restul banilor caută si îi împrumute de la instituţii financiare.
Calendarul procedurii
După semnarea contractului, GFR va trimite notificarea de preluare a CFR Marfă la Consiliul Concure