Cu ocazia centenarului naşterii lui Vivien Leigh, nepoţii actriţei au donat Muzeului Victoria şi Albert din Londra arhiva artistei, care cuprinde sute de scrisori şi de telegrame, precum şi numeroase fotografii ale cuplului Vivien Leigh (1913-1967) şi Laurence Olivier (1907-1989), scrie ziarul „The Telegraph”.
Interpreta personajului Scarlet O'Hara din filmul „Pe aripile vântului”/ „Gone with the wind” (1939) şi interpretul lui Maxim de Winter din „Rebecca” (1940) s-au cunoscut în perioada în care erau căsătoriţi cu alte persoane. La început, aceştia au fost nevoiţi să îşi ascundă relaţia. Pentru a nu se expune, Olivier evita să semneze telegramele cu numele său şi folosea pseudonime precum Andrew sau Kerr.
Între aprilie şi iunie 1939, corespondenţa dintre cei doi a cuprins peste 40 de scrisori – în acea perioadă, Olivier juca în spectacolul „Nu avem timp de comedii”/ „No Time for Comedy” la New York, iar Leigh era în Los Angeles, unde aveau loc filmările pentru pelicula „Pe aripile vântului”.
Într-o scrisoare, actriţa britanică îi ura succes lui Olivier în seara premierei spectacolului:
„Dragul meu, iubirea mea te însoţeşte în fiecare clipă şi ştiu că seara aceasta va fi triumfătoare pentru tine. Adorata ta, Vivien”.
Cei doi au continuat să corespondeze şi după divorţul din 1960, care a avut loc după 20 de ani de căsnicie. Arhiva cuprinde, de asemenea, documentele din perioada în care actriţa suferea de depresie – în scrisorile lui Laurent Olivier către Gertrude Hartley, mama lui Vivien, acesta îşi exprima îngrijorarea pentru soţia sa.
Colecţia, care se află acum la Muzeul Victoria şi Albert din Londra, mai cuprinde jurnale personale ale actriţei, scenarii de teatru şi de film, dar şi câteva trofee. Pe 12 octombrie 1933, Vivien Leigh scria pe prima pagină a unui jurnal: „Am născut – e fată”.
@N_