Desi premierul Ponta a punctat bine în disputa academică cu Consiliul Fiscal, rămân câteva greşeli clare ale anturajului premierului.
Materialul prezentat de Consiliul Fiscal prezintă o colecţie de date corecte, dar şi judecăti de valoare cu care nici eu nu sunt de acord după cum am menţionat în opinia „Suparărea Consiliului Fiscal pe Guvernul României”.
Menţiunea unde a punctat premierul Ponta este legată de rata de absorbţie a fondurilor europene. Datele comunicate de Premier sunt corecte deoarece sunt la nivelul curent. Cele incluse în raportul Consiliului Fiscal, deşi corecte, se referă la primul semestru, când majoritatea programelor europene erau blocate. Judecata de valoare a Consiliului Fiscal ar fi putut fi, puţin spus, nuanţată atâta timp cât în momentul publicării deja se ştia de intrarea fondurilor, iar motivul blocării, independent de Guvernul Ponta, era cunoscut.
Cea de a doua mare pierdere faţă de veniturile programate şi nu faţă de cele de anul trecut, faţă de care există o creştere de 2%, se înregistrează la categoria impozit pe profit. Aici justificarea este clară şi din opinia Consiliului Fiscal, deşi trecută la note de subsol. BNR înca nu a introdus normele de provizionare şi restructurare a creditelor conform cu normele internaţionale deşi inclusiv FMI insistă de ceva vreme. Normele româneşti de provizionare au afectat veniturile la buget pe primul semestru cu mai mult de 800 de milioane de lei pe linia băncilor comerciale. Un impact şi mai mare este legat de faptul că iî lipsa normelor normale şi internaţionale de restructurare a creditelor şi de creditare, pierderile firmelor şi respectiv profitul acestora este mult diminuat. O parte din insolvenţe este provocata de blocarea creditării de către BNR şi de inflexibilitatea în restructurarea creditelor.
Greşelile Ministrului Delegat pentru Buget, Voinea sunt cel puţin următ